• Minimizar
    • Picture in Picture
    • Subtítulos
    • Audio
    • Subtítulos
    • Audio
      CaixaForum+
      La mejor experiencia desde la App
      Descargar
      El Mesías, de Händel

      El Mesías, de Händel

      Concierto
      TP
      Para reproducir este contenido debes iniciar sesión
      Iniciar sesión
      Duración: 2h 28min

      Georg Friedrich Händel, 'El Mesías'

      1. Obertura (Instrumental - Allegro moderato)
      2. Comfort ye my people (tenor)
      3. Every valley shall be exalted (tenor)
      4. And the glory of the Lord (coro)
      5. Thus saith the Lord of hosts (bajo)
      6. But who may abide the day of His coming (soprano, alto o bajo)
      7. And he shall purify the sons of Levi (coro)
      8. Behold, a virgin shall conceive (alto)
      9. O thou that tellest good tidings to Zion (alto y coro)
      10. For behold, darkness shall cover the earth (bajo)
      11. The people that walked in darkness have seen a great light (bajo)
      12. For unto us a child is born (coro)
      13. Pastoral (Larghetto)
      14. There were shepherds abiding in the fields (soprano)
      14b. And lo, the angel of the Lord came upon them (soprano)
      15. And the angel said unto them (soprano)
      16. And suddenly there was with the angel (soprano)
      17. Glory to God in the highest (coro)
      18. Rejoice greatly, O daughter of Zion (soprano)
      19. Then shall the eyes of the blind be opened (soprano y alto)
      20. He shall feed his flock like a shepherd (alto y/o soprano)
      21. His yoke is easy (coro)
      22. Behold the Lamb of God (coro)
      23. He was despised and rejected of men (alto)
      24. Surely he hath borne our griefs and carried our sorrows (coro)
      25. And with his stripes we are healed (coro)
      26. All we like sheep have gone astray (coro)
      27. All they that see him laugh him to scorn (tenor)
      28. He trusted in God that he would deliver him (coro)
      29. Thy rebuke hath broken his heart (tenor o soprano)
      30. Behold and see if there be any sorrow (tenor o soprano)
      31. He was cut off (tenor o soprano)
      32. But thou didst not leave his soul in hell (tenor o soprano)
      33. Lift up your heads, O ye gates (coro)
      34. Unto which of the angels (tenor)
      35. Let all the angels of God worship Him (coro)
      36. Thou art gone up on high (soprano, alto, o bajo)
      37. The Lord gave the word (coro)
      38. How beautiful are the feet (soprano, alto, o coro)
      39. Their sound is gone out (tenor o coro)
      40. Why do the nations so furiously rage together (bajo)
      41. Let us break their bonds asunder (coro)
      42. He that dwelleth in heaven (tenor)
      43. Thou shalt break them with a rod of iron (tenor)
      44. Hallelujah (coro)
      45. I know that my Redeemer liveth (soprano)
      46. Since by man came death (coro)
      47. Behold, I tell you a mystery (bajo)
      48. The trumpet shall sound (bajo)
      49. Then shall be brought to pass (alto)
      50. O death, where is thy sting (alto y tenor)
      51. But thanks be to God (coro)
      52. If God be for us, who can be against us (soprano)
      53. Worthy is the Lamb (coro)

      Soprano: Lucy Crowe
      Contratenor: Alex Potter
      Tenor: Michael Spyres
      Bajo-barítono: Matthew Brook

      The English Concert
      Coro de The English Concert
      Director: John Nelson

       

      Cuando The English Concert interpreta 'El Mesías' de Händel en la impresionante catedral de Coventry, la combinación es perfecta: desde su fundación en 1972, el conjunto ha elevado el estándar de la interpretación barroca con instrumentos de época, consiguiendo importantes premios por sus espectaculares grabaciones de música religiosa, incluidas varias interpretaciones de 'El Mesías' que han sido muy elogiadas. 

      Al conjunto y su extraordinario coro se unen el gran John Nelson y los solistas estrella Lucy Crowe, Alex Potter, Michael Spyres y Matthew Brook, en un concierto imprescindible: la manera perfecta de comenzar la temporada navideña, o de experimentar un momento de auténtica magia en cualquier época del año.

      Quizás el oratorio más conocido jamás compuesto, 'El Mesías' de Händel fue escrito en poco más de tres semanas a finales del verano de 1741 y se estrenó con una gran acogida en Dublín al año siguiente. Famoso especialmente por su extático coro 'Hallelujah', durante el cual todo el público se pone tradicionalmente de pie, y por magníficas arias como 'He was despised' (Fue despreciado), 'El Mesías' es un imponente monumento de música sacra y vocal, tan dramático como una ópera completamente escenificada y tan musicalmente satisfactoria como las más grandiosas obras sinfónicas.